• Etusivu
  • Palvelut
Home » Myynti ja markkinointi » Asiakastapaamiselle valmistautumiseen 10 vinkkiä

Asiakastapaamiselle valmistautumiseen 10 vinkkiä

28.6.2015 Kirjoitti Juha Ahola kategoriassa Myynti ja markkinointi
Ei kommentteja

business-people-changing-cards-115795451) Analysoi kohdetta. Kerää tietoa yrityksestä ja henkilöstä, jonka tapaat. Netistä löydät kyllä hyvää taustatietoa.

2) Aseta käynnille tavoite. Mitä haluat saada aikaan? Mikä on varatavoite, jos et pääsekään päätavoitteeseen? Seuraako tapaamista tapaaminen?

3) Aiotko antaa asiakkaalle jotain lahjaksi tapaamisen kunniaksi? “Anna ensin ja pyydä vasta sitten”, toimii kuin häkä, vaikka asiakas tietää sen itsekin. Jos annat asiakkaalle tapaamisen alussa liikelahjan tms. eleenä, sitä todennäköisemmin hän tekee sopimuksen kanssasi.

4) Kysy itseltäsi, miksi asiakkaan kannattaisi ostaa juuri sinulta? Listaa asiat.

5) Mieti myös, miksi puolestaan asiakas ei ostaisi sinulta? Ole rehellinen. Mitä vastaväitteitä asiakas ehkä esittää. Valmistaudu kysymyksiin.

6) Mitä tarvitset mukaasi? Onhan sopimuspaperit laukussa mukana siististi, jotta voit ottaa ne esille, jos/kun hetki on kypsä klousaamiselle?

7) Missä tapaatte? Millaiset ovat olosuhteet? Ovatko ne puolellasi vai sinua vastaan? Asiakkaan kotona, asiakkaan toimistolla, neutraalissa paikassa, sinun toimistolla?

8) Miten myyjänä aiot ottaa tilanteen haltuun? Aiotko tarjota kahvit/lounaan ja olla nk. isännän roolissa (=ottaa vuorovaikutusvastuun) vai jäätkö alisteiseen asemaan päinvastaisessa tilanteessa?

9) Miten ajankohta vaikuttaa asiakkaan päätöksentekokykyyn? Onko asiakas esim. nälkäinen?

10) Oletko päättänyt etukäteen huolehtia jälkihoidosta ja soviko asiakkaan kanssa, milloin palaat asiaan joka tapauksessa (68% asiakkaista menetetään, koska myyjä unohtaa jälkihoidon /-markkinoinnin).

Comments

comments

Tags: asiakastapaaminen, myynti

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

*

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

« Asiakas ei ostanutkaan tapaamisella – mikä meni pieleen? 10 vinkkiä jälkiviisasteluun ja oppimiseen.
Hinnanmäärittely on vaikeaa, jos et ymmärrä 60 – 35 – 5 -sääntöä »
Kasvata Liiketoimintaasi Myynnin Avulla, Ota Yhteyttä:
Juha "Vauhtipyörä" Ahola
044 - 507 2028
juha.ahola@vauhtipyora.fi
Kategoriat
  • Asenne ratkaisee
  • Asiakaspalvelu
  • Esiintymis- ja sosiaaliset taidot
  • Hyvästä paras
  • Käännökset
  • Menestystarinat
  • Myynti ja markkinointi
  • Osaaminen ja itsensä kehittäminen
  • Työelämän fysiikkaa
  • Valmentaminen ja johtaminen
  • Yleinen
  • Yrittäminen ja yritysjohtaminen
Viimeisimmät artikkelit
  • Ympyrä sulkeutuu – tavallaan…
  • Aloittavan yrittäjän opas
  • Mikä pakko se on ajatella suuresti?
  • ”Pidät minua tyhmänä?” Älä keksi äläkä valehtele muiden suulla. Kuuntelepas!
  • Yritykset tuhlaavat resursseja kaiken-maailman-projekteihin!
Viimeisimmät kommentit
  • Juha Ahola: Positiivinen turhautuminen hiki päässä kuokkia
  • Pauli Vuorio: Positiivinen turhautuminen hiki päässä kuokkia
  • marja roivainen: Mitkä ovat hyvän esimiehen 3 tärkeintä ominaisuutta?
  • Mitä tehdä: Mikä ihmeen ihme? Myönteinen käänne! Resepti tarjolla!
  • Otto: Nuori myyjä räjäytti pankin!
©