Vauhtipyörän blogi
 
  • Etusivu
  • Palvelut
Home » Asiakaspalvelu » Palvelemattomuus on huonoa kohtelua

Palvelemattomuus on huonoa kohtelua

17.9.2014 Kirjoitti Juha Ahola kategoriassa Asiakaspalvelu
Ei kommentteja

Asiakas astuu optikkoliikkeeseen sisään, sisääntulokello “pimpottaa”. Työntekijä palvelee edellistä asiakasta paneutuneesti ja iloisesti, silminnähden hyvällä asenteella. Liikkeessä ei ole muita ihmisiä. Työntekijä ei käännä katsettaan uutta asiakasta tervehtiäkseen. Uusi asiakas pyörii hetken katsellen ympärilleen, mutta päättää poistua liikkeestä.

Missä vika? Onko palvelu liikkeessä huonoa? Ei välttämättä!

Kun asiakas astuu liiketilaan, heti ensimmäiset sekunnit ovat tärkeät. Osoittaako henkilökunta asiakkaan vilpittömästi ja lämpimästi tervetulleeksi, vaikka edellisen asiakkaan palveleminen olisi kesken?

dreamstimefree_246707

Esimerkissä työntekijä palveli edellistä asiakasta hyvin, mutta jätti tervehtimättä uuden asiakkaan, jolle olisi todennäköisesti antanut hyvää palvelua edellisen asiakkaan jälkeen.

 

Uusi asiakas ei saanut palvelua, joten sitä, saiko hän hyvää palvelua vai ei, ei voida arvioida. Mutta se, saiko hän hyvää kohtealua vai ei, voidaan arvioida. Hänen olisi kuulunut saada hyvää kohtealua, hänet olisi pitänyt tervehtiä.

Hyvät tavat kunniaan! Ihmiset ovat oikeutettuja hyvään kohteluun ja se on työntekijöiden vastuulla asiakkaiden suuntaan. Asiakas tekee havainnon ja alitajuisen arvion helposti jokaisesta kohtaamisesta liikkeessä. Ei riitä, että kohdalle sattuva työntekijä palvelee ystävällisesti, jokaisen työntekijän tulee huomioda asiakas (esim. tervehtimällä ja hymyilemällä) aina mahdollisuuksien mukaan ja aina kun kohdalle sattuu. Tämä on hyvää kohtelua!

=D

=)

=I

=/

=(

Kun asiakas arvioi kunkin työntekijän hymiöillä, mikä onkaan keskiarvo siitä, millaista kohtelua hän saa?

Jokainen asiakas on tärkeä ja jokaisen työntekijän on syytä kantaa korsi kekoon ja kohdella jokaista asiakasta hyvin!

Comments

comments

Tags: asiakaspalvelu, palvelu

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

*

« Kate on liian huono, jos se pitää laskea! Hinnanmuodotus ja siihen vaikuttavia tekijöitä
Kyllä riihikuiva raha urheiluseuroille kelpaa, kunhan heidän ei tarvitse tehdä mitään »
Kasvata Liiketoimintaasi Myynnin Avulla, Ota Yhteyttä:
Juha "Vauhtipyörä" Ahola
044 - 507 2028
juha.ahola@vauhtipyora.fi
Kategoriat
  • Asenne ratkaisee
  • Asiakaspalvelu
  • Esiintymis- ja sosiaaliset taidot
  • Hyvästä paras
  • Käännökset
  • Menestystarinat
  • Myynti ja markkinointi
  • Osaaminen ja itsensä kehittäminen
  • Työelämän fysiikkaa
  • Valmentaminen ja johtaminen
  • Yleinen
  • Yrittäminen ja yritysjohtaminen
Viimeisimmät artikkelit
  • Ympyrä sulkeutuu – tavallaan…
  • Aloittavan yrittäjän opas
  • Mikä pakko se on ajatella suuresti?
  • ”Pidät minua tyhmänä?” Älä keksi äläkä valehtele muiden suulla. Kuuntelepas!
  • Yritykset tuhlaavat resursseja kaiken-maailman-projekteihin!
Viimeisimmät kommentit
  • Juha Ahola: Positiivinen turhautuminen hiki päässä kuokkia
  • Pauli Vuorio: Positiivinen turhautuminen hiki päässä kuokkia
  • marja roivainen: Mitkä ovat hyvän esimiehen 3 tärkeintä ominaisuutta?
  • Mitä tehdä: Mikä ihmeen ihme? Myönteinen käänne! Resepti tarjolla!
  • Otto: Nuori myyjä räjäytti pankin!
© Vauhtipyörän blogi