Vauhtipyörän blogi
 
  • Etusivu
  • Palvelut
Home » Yleinen, Yrittäminen ja yritysjohtaminen » Yllätä asiakkaasi toimittamalla enemmän kuin lupasit! Kliseistä, mutta toimii…

Yllätä asiakkaasi toimittamalla enemmän kuin lupasit! Kliseistä, mutta toimii…

15.1.2013 Kirjoitti Juha Ahola kategoriassa Yleinen, Yrittäminen ja yritysjohtaminen
Ei kommentteja

Palasin kotiin työpäivän jälkeen. Kävin postilaatikosta nappaamassa kasan kirjeitä ja lehtiä. Hetkinen, mikäs tämä paketti on? Omalla nimelläni oli postipaketti, jonka sisällä oli jotain paksumpaa (kenties kirjanen tms.). Avasin paketin ja katsoin, että tämähän on Ajattele oikein – menesty –kirja, jonka on kirjoittanut Napoleon Hill. Kirjan välissä oli luottokortin näköinen pääsylippu Varapuun Vaurastumisen perusteet –valmennukselle. Pakko myöntää, että isolla miehellä nousi hymy korviin, YEAH! Positiivinen yllätys!

Hoksasin toki nopeasti, kuka oli lähettäjänä ja mistä syystä, mutta paketissa oli enemmän kuin mitä ‘piti’ olla. Voitin joulukuussa Varapuun Facebook-sivuilla joulukalenterista kuvan julkaisukilpailusta lipun Vaurastumisen perusteet –valmennukselle. Odotin pääsylippukoodia sähköpostitse, mutta kuinka ollakaan sain enemmän ja sain “kättä pidempää”. Lipun euromääräinen arvo (ovh. 490 euroa) olisi toki sama, lähettääkö pääsylippukoodin sähköpostitse vai kirjeellä, mutta asiakkaan kokema arvo on korkeampi, kun lipun saa konkreettisesti käteen. Ja mikä parasta – sain lipun ohessa kovakantisen kirjan, jonka hinta verkkokaupoissa on noin 40 euroa.

Varapuu on ymmärtänyt, miten voi yllättää asiakkaan positiivisesti. Lupaa vähemmän, toimita enemmän. Toisekseen Varapuun joulukalenteri-idea oli loistava, sillä he järjestivät päivittäin kilpailuja, joiden palkintona oli mm. lippuja kommentoijien kesken Vaurastumisen perusteet –valmennukselle sekä Ajattele oikein – menesty –kirjoja. Tämä on sitä lisäarvon tuottamista Facebook-sivun tykkäämisen johdosta, mistä olen aikaisemmin blogissa kirjoittanut. Viesti ei ole helppoheikkimäistä osta-osta –tuputusta, vaan aivan toisenlaista.

Olen lukenut Ajattele oikein – menesty –kirjan neljä kertaa, joten taidanpa täräyttää viidennen kerran tulille upouuden kirjan parissa. Vaurastumisen perusteet –valmennuksen olen käynyt kerran, joten kertaus taitaa olla opintojen äiti.

Voit perehtyä valmennuksen sisältöön alla olevasta linkistä.

http://www.varapuu.fi/vaurastumisenperusteet 

P.S. Promottaessani voitettua valmennuslippua joulun alla, sain jonkin verran paheksuntaa osakseni. Ilmeisesti oman talouden hallinnassa on jotain pahaa?

P.P.S. Kyseinen valmennus kuuluisi olla opetussuunnitelmassa yläkoululla.

Pieni ele voi olla iso juttu. Kahvipaketin vieminen asiakkaalle kasvotusten voi tuntua vähäpätöiseltä esim. rahallisesti, mutta asiakkaalle kokemus voi olla niin positiivinen, että sen johdosta asiakassuhde lujittuu niin, ettei kilpailijoilla ole väliin tulemista. 

Comments

comments

Tags: carpe diem, myyminen, myyntityö, palvelu, tartu hetkeen, yrittäminen, yritysjohtaminen

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

*

« Osaatko laskea myyntikatteen? Katelaskennan alkeet for dummies!
Pidä tämä ovi aina suljettuna! Järjenköyhyyttäkö? »
Kasvata Liiketoimintaasi Myynnin Avulla, Ota Yhteyttä:
Juha "Vauhtipyörä" Ahola
044 - 507 2028
juha.ahola@vauhtipyora.fi
Kategoriat
  • Asenne ratkaisee
  • Asiakaspalvelu
  • Esiintymis- ja sosiaaliset taidot
  • Hyvästä paras
  • Käännökset
  • Menestystarinat
  • Myynti ja markkinointi
  • Osaaminen ja itsensä kehittäminen
  • Työelämän fysiikkaa
  • Valmentaminen ja johtaminen
  • Yleinen
  • Yrittäminen ja yritysjohtaminen
Viimeisimmät artikkelit
  • Ympyrä sulkeutuu – tavallaan…
  • Aloittavan yrittäjän opas
  • Mikä pakko se on ajatella suuresti?
  • ”Pidät minua tyhmänä?” Älä keksi äläkä valehtele muiden suulla. Kuuntelepas!
  • Yritykset tuhlaavat resursseja kaiken-maailman-projekteihin!
Viimeisimmät kommentit
  • Juha Ahola: Positiivinen turhautuminen hiki päässä kuokkia
  • Pauli Vuorio: Positiivinen turhautuminen hiki päässä kuokkia
  • marja roivainen: Mitkä ovat hyvän esimiehen 3 tärkeintä ominaisuutta?
  • Mitä tehdä: Mikä ihmeen ihme? Myönteinen käänne! Resepti tarjolla!
  • Otto: Nuori myyjä räjäytti pankin!
© Vauhtipyörän blogi